O mnie

Moje zdjęcie
Sulików, dolnośląskie, Poland
Nazywam się Mariusz Winnicki Fotografuję amatorsko.

czwartek, 14 marca 2013

Pałac w Radomierzycach

       Byłem dzisiaj zobaczyć jak wygląda pałac w Radomierzycach wybudowany w 1728.
Do niedawna popadł w ruinę, zdewastowany pałac we wrześniu 1999 r. kupił przedsiębiorca Marek Głowacki, właściciel firmy Gerda. Krótko potem rozpoczęła się odbudowa.
      W pałacu wymieniono wszystkie stropy, wykonano nową konstrukcję dachu, odtworzono i zrekonstruowano kamienne rzeźby i balustrady. Odbudowano pawilon ogrodowy i pawilon myśliwski. W roku 2002 odbudowane zostały cztery przypałacowe oficyny. Według planów, już w 2003 roku w pałacu miało zostać otwarte centrum konferencyjno-hotelowe. Niestety, nagła śmierć nowego właściciela zachwiała tempem robót, które w 2005 r. stanęły zupełnie.
     Niestety doszedłem do furtki 100m przed pałacem, była zamknięta z napisem teren prywatny itp.
Szczęśliwym trafem podjechał pan pilnujący posiadłości, po krótkiej rozmowie pozwolił mi na obejście z zewnątrz pałacu :) co też uczyniłem.








Naprawdę świetne miejsce, szkoda, że znowu niszczeje.

9 komentarzy:

  1. Co Ty piszesz...to już nawet wokół nie da się obejść???

    OdpowiedzUsuń
  2. Też słyszałem, że jest z tym problem :(

    OdpowiedzUsuń
  3. no niestety nie!!!
    kiedyś chodziłem po wnętrzu, daaawno temu,
    a teraz ok 100 m od fosy jest szlaban z informacją o prywatności
    na upartego można obejść, ale to już naruszenie prywatności i się to chyba za szybko nie zmieni
    rozmawiałem z tym kolesiem, że właściciele poumierali, a w spadku dostała córka z wnuczką,
    teraz się sądzą z firmą która robiła rekonstrukcje, o złe działania tej firmy
    a co dalej będzie to niewiadomo

    OdpowiedzUsuń
  4. O śmierci to słyszałem. Bramę ub.r. widziałem ale ominąłem. Ale jeśli pilnują to głupio tak się ładować...
    Szkoda obiektu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapewne też bym tak zrobił. ale życzliwy Pan żalił się, że ludzie i tak robią co chcą,
    zdziwiony był, gdy go poprosiłem o pozwolenie i dlatego też był b. miły

    OdpowiedzUsuń
  6. Proces ponoć trwa od kilku ładnych lat, a chodzi o złe zabezpieczenie od wilgoci i wody piwnic budynku. Nie wiem jednak, czy to nie plotka.

    OdpowiedzUsuń
  7. "złe zabezpieczenie od wilgoci i wody piwnic budynku" - właśnie dokładnie o tym mówił gościu

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy jest do sprzedania? Poszukuje taki pałac . Chętnie kupie. Czy ktoś ma kontakt z jakimś właścicielem?Proszę na priv;arystokracja@sequence.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy jest do sprzedania? Poszukuje taki pałac . Chętnie kupie. Czy ktoś ma kontakt z jakimś właścicielem?Proszę na priv;arystokracja@sequence.com.pl

    OdpowiedzUsuń