O mnie

Moje zdjęcie
Sulików, dolnośląskie, Poland
Nazywam się Mariusz Winnicki Fotografuję amatorsko.

poniedziałek, 24 marca 2014

Biedrzychowice

Dziś przypadkiem mogłem chwilkę spędzić w pałacu w Biedrzychowicach.
Oczywiście jak mam wolne i jak gdzieś się wybieram, to musi padać :)

Jadąc z Jeleniej Góry drogą nr 30 na Zgorzelec przejeżdża się przez Biedrzychowice.

Rys historyczny:
Dawna nazwa: Friedersdorf
      Obiekt w Biedrzychowicach został zbudowany w 1527 r. przez Hansa von Nostitz jako dwór, a następnie w 1702 r. rodzina Schweinitzów przebudowała go na barokowy pałac. Budowla wielokrotnie zmieniała swych właścicieli. Jednym z nich był miłośnik sztuki, hrabia Aleksandra von Minutoli. Miał on ponoć przechowywać swe cenne zbiory w wieży stojącej niegdyś obok pałacu.
      Po II Wojnie Światowej w pałacu miał siedzibę PGR, natomiast od 1960 r. pełni on rolę szkoły.










Muszę się kiedyś tam w dobrą pogodę wybrać, bardzo fajne miejsce.
I z innej beczki :)


Mówią, że w Polsce bieda, a tu Nike po polach się walają :)


4 komentarze:

  1. Pałac, pałacem, ale mi najbardziej podobają się "nutki" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No na Flikrze na Twą cześć nazwałem tak właśnie fotę :) dzięki

      Usuń
  2. Mi też te nutki pasują :)
    A pałac zawsze ma dobre światło od drogi nr 30 (zaskoczyłeś mnie tym numerem tak swoją drogą) - fotografuj z dołu od drogi właśnie. Czy będziesz z rana czy z wieczora to tylna część obiektu ładnie oświetlona - zerknij do mnie na bloga :)

    http://arkadiuszkucharski.blogspot.com/2013/03/paac-w-biedrzychowicach.html

    Pozdro !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzę Arku, że tak samo chodziliśmy, te same kadry :)
      Jeszcze raz muszę się tam wybrać w lepszą pogodę.
      Podziękował

      Usuń