O mnie

Moje zdjęcie
Sulików, dolnośląskie, Poland
Nazywam się Mariusz Winnicki Fotografuję amatorsko.

wtorek, 17 lutego 2015

Gdy strumyk płynie ...

Parę dzisiejszych fotek.
Początki z filtrem ND, nigdy nie robiłem fotek szarym, więc początki sprawiły trochę problemów.
Filtr ten z najtańszych, aby zobaczyć co i jak.
Największy problem to kolorystyka fotek, na początku WB był w auto i fotki wychodziły fioletowe.
Temat ogarnąłem ustawiając WB na białą kartkę.
Nie wiem czy tak samo dzieje się z droższymi filtrami, jak ktoś ma połapane, niech się podzieli informacjami :)
Drugi problem to tak jakby odbicie obiektywu widoczne na fotkach w kształcie okręgów,
muszę spróbować z osłoną przeciwsłoneczną (system cokin).








Ten mostek miałem sfocić zimą w śniegu, ale jakoś nie dane było nam w tym roku.




Wracając do domu, aż żal by było nie uchwycić :)


3 komentarze:

  1. Obiektyw odbija się w filtrze, spróbuj robić z osłoną przeciwsłoneczną albo na innej ogniskowej. Mi na polaryzacyjnym ani połówkowym jakoś nie odbijało nigdy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiam się czy to nie od jakość filtra. Ja też nie mam u siebie takich problemów, ale widzę, że to chyba tylko na krótkiej ogniskowej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Doszedłem, że problem odbicia jest spowodowany małą szczeliną pomiędzy holderem a filtrem (cokin kwadratowy), jak tę szczelinę się zakryje to problemu nie ma, najlepiej chyba będzie kupić nakręcany.
    Dzięki za sugestie :)

    OdpowiedzUsuń